گروه مشاوران پویشگران فرانگر

همراه شما برای آینده بهتر

در مقاله ای با عنوان ” استعداد بزرگترین مسئله در زنجیره تامین” در مجله Forbes به موضوع کمبود استعداد برای مواجه با تحولات دیجیتالی آینده اشاره شده است . این موضوع در همه بخش‌ها و لایه‌های سازمان و در سرتاسر زنجیره تامین ، یک چالش مزمن است که همیشه وجود داشته است .

از طرفی آمارها نشان می‌دهد علی‌رغم سرعت تغییرات ، کارفرمایان برای پر کردن شکاف‌های مهارتی در آینده و تامین استعدادهای لازم، هنوز آمادگی لازم را ندارند و این بدین معنی است که احتمال بدتر شدن این چالش در آینده بشدت نگران کننده است . این موضوع هم برای کارفرمایان و هم افراد جویای کار بسیار مهم است. بیایید با هم نگاه کوتاهی به نکات مهم برگرفته از این مقاله ، داشته باشیم.

آیا می‌دانستید که تقریباً هرسال ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه استقرار فناوری ، بدلیل آموزش ناکافی افراد مرتبط و یا عدم صلاحیت آنها با شکست مواجه می‌شود؟

پروژه‌های هوش مصنوعی اغلب با شکست مواجه می‌شوند و این شکست به این دلیل است که گردانندگان پروژه علیرغم ارتقای فناوری ، در ارتقای مهارت افراد خود شکست می‌خورند.

در حال حاضر ما در یک نقطه عطف قرار داریم ، از یک طرف آنطور که باید نمی‌توانیم از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارها استفاده کنیم، زیرا نیروی کاری که در اختیار داریم ، هنوز مهارت لازم برای کار با این فناوری را ندارد ، از طرف دیگر نمی‌دانیم چگونه استعدادها و افراد ماهری که برای این منظور وجود دارد را پیدا کنیم . همچنین میتوان گفت ، بدلیل عدم مشخص کردن شکاف‌‌های مهارتی ،قادر به ساختن این افراد در داخل سازمان هم نیستیم.

مدیران عامل باید روی زنجیره تامین به عنوان یک عامل اصلی برای موفقیت سازمان ، تمرکز کنند. باید نسبت به سرتاسر این زنجیره با دقت فکر کرده و با مدیریت صحیح آن تاب آوری سازمان را افزایش دهند . زنجیره تامین پرکاربردترین بخش کسب و کار است، بنابراین رهبران سازمان باید اطمینان حاصل کنند که تهیه، تولید، بازاریابی و توزیع همه با هم متعادل کار می کنند.

با توجه به اینکه بزرگترین مسئله زنجیره تامین در حال حاضر ، کمبود استعداد است ، ضروری است تا رهبران سازمانها جستجوی استعدادهای ماهر، قابل اعتماد را برای جذب شروع کنند . از این‌رو بزرگترین فرصت در مقابل استعدادها قرار گرفته تا بتوانند بخشی از راه حل این مشکل باشند.

تا سال ۲۰۲۵، ۴۴ درصد از مهارت هایی که کارکنان برای انجام وظایف خود به آن نیاز دارند، تغییر خواهد کرد. از طرفی استخدام برای ساختن مهارتها و تجربه ، سرعت این تغییر را کاهش نمی‌دهد . لذا در شرایط کمبود استعداد، کارفرمایان باید هم در نبرد برای یافتن استعدادهای مورد تقاضا پیروز شوند، و هم باید مهارت‌های جدیدمورد نیاز را شناسایی و نسبت به ، ارتقاء مهارت‌های پایه در نیروی کار خود اقدام کنند تا در میدان رقابت باقی بمانند.

منبع :

The Biggest Supply Chain Issue We Have Right Now Is Talent

Joanna Riley ; Forbes Councils Member

Forbes Technology Council ; Aug 3, 2022

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده است * نام شما

  • گیلان – رشت – فاز دوم خیابان معلم – روبروی مرکز قلب نور
  • شنبه – پنجشنبه: 8:30-16:00
  • 09116706800
  • pgfn6670 [at] gmail.com
© تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت پوشگران فرانگر محفوظ می باشد.